Velkommen

velkommen til min lille verden

fredag 26. august 2011

motstand skaper endringer

Det sies at den motstand som ikke knekker en, styrker........

.... øhm....


Jeg vil nå heller si at motstand skaper endringer. For hver gang et menneske møter motstand, så endres mennesket. En blir tvunget til å tenke annerledes. Det blir som å hugge ned en selje. Det tar ikke lang tid før selja skyter ut med nye skudd ut fra rotsystemet. Det er det samme rotsystem fra det samme treet som ble hugget, men treet er annerledes. Og ikke minst, det har blit flere. For der det stod en selje, står det nå en hel klynge med seljer.

Jeg har levd et langt liv, og lært mye på veien.
Jeg har mange ganger stått overfor motstand der jeg har endt med å ligge maktesløs i en grøft og tenkt:
- Dette makter jeg ikke. Jeg orker ikke mer!!

Men ennå har ingen klart å kue meg helt. Ingen har klart å knekke meg helt. Jeg skyter opp med nye skudd.

Og nå sier jeg:

       Nok er nok
               Jeg har ingenting å skamme meg for
                        Det er ikke jeg som har noe å skjule

Jeg setter meg nå inni et bøke-tre og sier:


Welcome to the Jungle!




1 kommentar: